Direktlänk till inlägg 24 november 2009
Har nu suttit hemma ett par dagar och "studerat". Dvs svarat på frågor i en studiehandledning. Denna handledning består av 17 frågor som skall besvaras. Handledning har jag inte sett så mycket av...
Ibland presenteras fall som jag skall diskutera med övriga i gruppen och så skall vi komma fram till en lösning. Fast det finns ingen grupp för vi läser ju enskilt...
Visst kan man komma fram till lösningar, men hur vet jag att jag läser rätt och på rätt ställe när jag sitter hemma och svarar. Jo jag får ju ett betyg på varje uppgift, men det är ju en klen tröst om jag inte förstår problemet eller tänker helt fel och lägger ner energi på ett svar som blir fel pga feltänk och dålig info.
Hörde från några fd klasskamrater. (Vi läser ju specialinriktning så vi är splittrade till nya grupper) De har också fått frågor att fundera över. Men där vägrar läraren att bedöma svaren. Hon vet nämligen inte om det är eleven som svarat eller har fuskat. Då undrar åtminstone JAG varför man skall svara på frågor och lämna in, om det i alla fall inte bedöms.
Men inte minst är det en trist uppfattning om eleverna från lärarens sida!
Har man tillbringat tiden mellan 17.45 och 23.50 på akuten/röntgen -- 6 timmar 'är det ju inte så farligt att vänta ytterligare bara 2 timmar. Får man kanske acceptera att Skånetrafiken har trafiksvårigheter även med taxi/färdtjänst en dag/natt ...
Onsdag Efter arbetet. Nästan hemma från hundrundan. Kanske 500 meter kvar. Hälsade på man som i traktor plogade vägen Halt. PANG AJ AJ AJ Kom upp -- TROR jag. Vill jag minnas i alla fall. Nästa minne: på magen vid liten buske i ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||
30 | |||||||||
|